Pasiaba antihier pola plaza l´Ayuntamientu de Santander cuando me trespón a tóo trapu un cochi de pollecía que apara a dos chiclanes de no más de venti años que diban por lantre de mí. En metá la plaza, qu´estaba cripía genti, salin tres pollecías que, arrodiándolis, lis pidin el DNI, que pusieran dencima el capó tolo que llevaban enos bulsillos... un escarniu públicu atal. Probes chavales. Vistían fatos d´isquí dellas tallas grandes, qu´es cumu se visti abora enos barrios populares de Santander. Cudo que pa la pollecía de Santander vistir asina es razón suficiente pa llevati a cumisaría (pijos de Santander, no olvidéis cambiavos de ropa de la que bajéis de la estación d´isquí).
Hará abora un añu que tuvi la oportunidá de cunocer a un chicu de barriu duru de Santander, La Gándara, unu de tantos. Era un magu de la enformática. Tinía un códigu d´honor almirabli. Los sús güelos eran de La Montaña, cumu los míos. ¿Qué será de él? ¿Lu habrán mitíu ya na cárcel o el sú fatu d´isquí, a ojos de la pollecía, tuvía no da la talla?
Yo tamién tuvi de parecé-las gracias de la pulicía. Apará-mi pola calli porqui sigún ellus paicía suspechusu. É-lu normal en Sanander. A muchus chiclanis lis tien pasáu.
ResponderEliminarPaulu
P.D.: ¿pollecía? ¿di undi lu saquesti? qué guapu palabru.
"Pollecía" lo he tomáu de la literatura costumbrista. Tien la consideración, al mí móu de veer, de arcaismu, cuando no de vulgarismu. Mejor pulicía o policía.
ResponderEliminar