viernes, 4 de junio de 2010

La Lonja de Santander

"El sureste lento, cálido, hondo, picaba las aguas de la dársena. Lejana amarilleaba la mar abierta". Asina espienza Gran Sol, d´Inaciu Aldecoa, una de las mejores novelas marineras españolas, si no la mejor. El capítulu unu trescuer nel bar de la Lonja del puertu de Santander. Tol mundu créi qu´es la lonja d´un pueblu vizcáinu, pero no: es Santander. Leéila y fijavos enos detalles. Amás, entá hay della genti en barriu pesqueru, ente otros el párrocu, Alberto Pico, que recuerda a los vicinos enos que se basó l´autor.

Esta lonja era, juntu al esapaecíu Coliseum, Siboney, la escuela de vela de la Isla de los Ratones y el Real Club Marítimu, unu de los pocos edificios racionalistas de la ciudá. Una joya arquitectónica atal.

La tumbaron. Nu esborregó, no: la tumbaron. ¿Quiénes? Los vicinus entarajilaos (sí, sí, estoi hiciendo usu del toque peyorativu d´entarajilar) n´una asociación cripía de socialistas, tan listos ellos cáa día que pasa, tan capaces de demostrar a cáa güelta de lo que son capaces. La razón: daque vicinos bían vistu ratas.

Primeru miramos pa otru láu y cuando la situación es insostenible, dicimos: esto nu puei siguir asina, y lo arreglamos tirando, tirando, tirando (y otros construendo, construendo, construendo). Las ratas, que son muy gordas. Está pasando lo mesmu en San Martín de Bajamar.

Hui, josticia puética, onde estaba la lonja hay unas canchas sin aru arrodiás por una rée metálica. Y qué gracia: los socialistas lu tienen cumo un bastión. Las canchas sin aru, digo. Nu dan pa más. Inclusu la última campaña del PSOE espenzó n´esas canchas de Santander con un circu montáu por Fraile y Blanco al que nu juéi nai (amás, lluvía).

Paecin Harlem, las canchas. El barriu no, el barriu está cumo siempre: saqueáu pol oportunismu de los pulíticos.

No hay comentarios:

Archivu del blog