domingo, 21 de julio de 2013

Triplete

Subía ahier pola mañana a casa los mis padres y en trespusiendo Jesús de Monesteriu véu a un drogáu qu´estaba pidiendo al tiempu que gritaba: "¡que soy de Santander, soy santanderino, de Santander!"

Estaba asejáu en una jardinera conas flores tan ralas que la jardinera amejaba un terreru, cumu si hubiera argayáu dispués de regala l´operariu del aluntamientu. Tinía al rote suyu, astrando´l suelu, una muchila, un botellu de coca cola a mediu beber (o a mediu varciar, sigún se miri), una jarséi jechu un melán... amejaban gazaperos abaldonaos pol lobu juntu a un tumbu.

El drogaditu santanderinu estaba esnugu de cintura p´arriba, dejando veer tatuajes de sirenas tocando bígaros, dellas estrellas (de colores), un ritratu d´alguien escunucíu chiscando un oju y con un déu tapándose la boca...

"¡Que soy santanderino - repitía cumu si juera un retraite - santanderino, cántabro y cantabrón!"

Évate, la famosa triple intidá de los míos.

4 comentarios:

Serrón dijo...

Vocabulariu Chicu:

- Tumbu: pequeñu saltu en un ríu
- Gazaperos: restos de animales cumíos pol lobu
- Terreru: lugar onde hay tierra sueltu porque ha argayáu o porque se ha rascáu un animal, ect.
- Al rote (en Lamasón): alredor
- Varciar: volcar, verter
- Asejar: sin. de aselar
- Riluga: límite en un sembráu
- Retraite: abora no me sal en castellanu (lo que se repiti en una canción)
- Intidá: cast. identidad
- Évate (de libru): cast. he ahí
- Santanderinu: natural de una ciudá artificial

Anónimo dijo...

Évate también se emplea, fuera de los libros, al empezar una frase como diciendo "fíjate" o "date cuenta". Es parecido al "veráste".
"Retraite" es el estribillo.

Apa.

Anónimo dijo...

Gracias por la info, Apa. López Vaqué en su vocabulario dice que significa algo así como "quita de ahí", "aparta". El Léxico Cántabro, por el contrario, recoge "he ahí". Yo lo entiendo como equivalente a la forma asturleonesa "velaí". Gracias por confirmar que es una palabra de uso real (no solo "librario") y por ampliar su significado.

Serrón dijo...

Los lobos atacan junto a los saltos de los ríos (los tumbos) para que no se oigan los gritos de sus víctimas. Imagino que esta creencia se deba a que los restos de los animales comidos (los gazaperos) suelen aparecer junto a remansos (muchos de los cuales suceden a los saltos). Los lobos comen con agua cerca que beber.

Archivu del blog