domingo, 18 de enero de 2015

Lluvia



El centro de Santander ya sabéis que fue arrasado. Tras el incendio metieron bulldozers. La actual calle Lealtad, por ejemplo, es artificial. Partieron por la mitad el Cierro de Somorrostro. Es por eso que la catedral parece que está aislada en un peñasco. Antes la catedral era prolongación del Cabildo de Arriba. A los que ganaron la guerra, en sus despachos de Burgos, les molestaban las cuestas.

Algo nos queda. Hoy es de lo más habitual escuchar quejarse a los santanderinos de la lluvia.

El otro día me crucé con una madre que llevaba a su bebé en un carrito. Morrinaba. Lo llevaba tapado con un plástico, como en una pecera. El bebé iba con los brazos extendidos. Estaba fascinado con la morrina. Era suya.

Hace unos meses estábamos en las siete calles de Bilbao, concretamente en una calle de bares que hace curva, en la parte profunda del casco viejo. Rompió a llover sin previo aviso. La gente se metió debajo de los aleros y los que estaban en los bares se asomaron. De repente, como a una señal, todos empezaron a aplaudir, a gritar y a echar irrintzis. Raquel se sumó a ellos. Yo no pude por la emoción.

¿Qué nos ha pasado? ¿Qué hemos dejado por el camino? ¿Por qué el bebé fascinado por la lluvia acaba odiándola en Santander? ¿Qué de la alegría?

Viva la lluvia.

Vivamos nosotros.

5 comentarios:

Anónimo dijo...

Güenas:

Joé, la clavasti.
Sigu diciendu, aunqui a vecis me cansu, que las cosas tienin desplicación (casi casi toas, las que no dejemoselas a los diosis) y ena despliaciónis hay genti mitía, pa bien , pa mal, pa náa.
N´el muestru país, cántabru, y ena ciudá de Sanander, cosucas comu la que pintasti mos han contau por añus y dicadas que “era normal”, que comu es normal no hay ni hay que buscar desplicación nenguna.
Somus cántabrus si somus d´aqui. La muestras tierras son verdis. Acostumbraus al friu, a la jumedá, al agua...a las cuestas ¡¡ por siglus!! . Y por estu, salvu las cuestas, son muestras tierras verdis: esas que dan frutos pa la genti, pastus pal ganau, que mos rigalan guapus paisajis.
Piru abora, muchus enclusu d´aqui se quejan del friu, de la jumedá, de que llueva. Que dicir d´esos que vienin de Valladolid, Madrid, y si, tambien Bilbao a vivir aqui, o a disfrutar la jubilación. Isus se quijan aun más. Y tamien de las cuestas de Sanander, y del olor a cuchu enos pueblus.

Anónimo dijo...

Más o menos sea lo que guste, piru comu esti aventau lleva clamandu al desiertu añus: mos estan colonizando a pocas, a conesiones de autovia, de casona en casona vendia a colonus y “rehabilitada” (o sin ser colonus piru, comu las cabañas pasiegas que estan cayendo en masa en manos de vizcainos y castellanu-burgaleses ), de urbanizacion en urbanizacion cerráa o semicerráa construida. Y muchus naá jicierun, y pocu o naá siguin jaciendu, parlandu d´utras cosas, yendosi a lo piqueñu, etc.
Solu hay que ver el casu de Sanander: abora que han consegiu ichar a triska de los chanis a la periferia (el prucesu curiosamenti impieza cuandu´l encendiu del 41) o mas allá, cuandu han modernizau certos ispacius publicus que jicieron mas atractiva la ciudá al comprador nuevu-modernu-istranjeru ( que dicir si es madrileñu adinerau con que les gusta a esus la modernidá, y las cosas cuadráas que náa digan), en difinitiva, cuandu se ha colonizau muchu enos últimus añus...es cuandu han impezau la ofensiva de las escaleras mecanicas, funiculares pa “quitar el sufrimiento de las cuestas”... Vali, ¿piru quitar el sufrimentu a quien?. Rispuesta: a los colonus a los “nuevos cántabrus” (sic) Y comu la ciudá y los d´aqui NO les importa, les da igual jacer la ciudá cada vez mas fea, distrozar el muestru patrimoniu, y que con toas las sus iscaleras mecanicas y funiculares “Santander la marinera” se pareci caa vez mas “Santander el corte ingles”. Sanander tieni 250 añus. Muestrus mayoris, que son a los que mas les cuesta, simepri vivieron conas cuestas, las subierun y las bajarun. Y si no, con un güen trasporti públicu lo arreglas. Piru no. Lo dichu, lo de virdá d´aqui y las y los d´aqui no les emporta naá. Isu, que Sanader tieni 250 añus y la “ofensiva” que digu tieni minus de 10 añus, aunqui la pensasen antis. Y por certu, el distrozu que han jechu en 10-15 añus es asombrosu polo malu y lo muchu.
Yo creu que mas que celibrar cuandu lluevi, y mas en enviernu, debiriamos criticar toas esas iscalera mecanicas (las puestas y las que vinein) , esas talas d´arbolau, esa colonización de la muestra ciudá y pais encima teniendu que oir que es normal, es güenu y es por mosotrus. Y casi que deberiamos abucheari a toos esus que vienen aqui a vivir como “siñoritus” y quierin tener el clima mediterraneu, desfrutar de un paseu por la macro-senda de mataleñas (y abora cona senda costera mas metrus) sin mancharse los zapatitos, desfrutrar de esa costa y mar que la vida y la naturaleza no dio ni a Castilla ni a Madrid (y que algunus d´aqui criminalmenti vendin al mijor postor, encima baratu), y que haga guena timpertura caru, sin jumedá y que no llueva. Y a los d´aqui que asina se comporten tamien son criticables caru. Nu vaya ser se me diga que soy xinofobo o racista (que evidentimenti ni lo unu, ni lo otru ). Piru muchus entoavia confundin concetus comu: istranjiru, jolasteru, enmegranti, colonu. Pa acabar y por pintar un ijemplu: el africanu, por ejemplu, que vemus ena calle, o trabajandu, buscandosi la vida...ese no´s colonu. El castellanu, el vascu o X que vieni a trabaju y casa puesta, con su mentalidá güai y moderna, y que se cree que esta en su casa...esi, sea d´isquierdas, direchas, centrus, o funanbulista... esi NO es enmigranti, esi ´s colonu.
Y ´stamus en una colonia por que las puliticas colomicas, socialis, patrimonialis, midioambientalis, iducativas...toas istan supeditaus a ese pequeñu sictor que va´n aumentu, aliadu y amigu natural de los que ganarun la guerra (no la derecha cántabra no, el facismu, los caciquis mas gordus y´l proyeutu Ispaña pa “la montaña”). La población autoctona y los enteresis del pais no importan. Piru mos dicin, dendi l´isquierda alternativa y cantabrista enclusu, que llevamus tres dicadas progresandu, que los cantabros nunca estuvierun mijor, y sobri too, que no se puedi estar mijor, que estu´s lo que hay. Piru esu, a trsika de ellus yendu de “los mas cantabrus” y too.
El mundu al rivis, y de lo mas normal. Que tiempus...
Un saludu

Anónimo dijo...

Iba a decir algo, pero comentarista anterior me ha dejado sin palabras.

Serrón dijo...

Lo de las cuestas, aun siendo cierto, lo utilizo en sentido figurado.

Anónimo dijo...

Güenas:

Asina sera, piru... es que nu deja de ser ciertu ; )

L´asuntu nu´s piqueñu criu yo. Por isu quizas me saliu tantu. A lo que iba, arrejuntandu too lo dichu, es estu: “nos gusta Santander,las vistas, la playa, que todo este cerca, las carreteras”, “pero es que llueve demasiado (sic), hace frio, hay zonas demasiado sombrias y anticuadas (sic), y las gente es muy cerrada, muy seria (y no se cuantos cliches existentes)”.
Y a mi nu deja de parecemi a aquel ca comprau algu a alguien necesitau (polos mutivus que jueran), algu mu valiosu y a un priciu de saldu, algu que ademas nu deja de tener valor sintimental pal que lo vendi a pesar de que lo vendi (con too lo malu pala genti cuandu esu pasa, y que aqui entre los cantabrus ha pasau dimasiau)y se güelve apenau. Piru ena otra manu el compraor que ha conseguido (a travis de mucha prision y artemañas diretas o no) que le vendan lo que queria al final y encima baratu, comu es comu es, nu acaba de estar contentu y quieri mas, lo quieri too (aunque no sepa que es esu)y que el vendeor este contentu y too con una sonrisa pa el y los suyos.
Es comu ser un siervu de un amu mu picajosu y encima avaru y miseru.
No se si sere yo solu, piru es que ena ciudá y n´el pais ya que vamos de tan modernus, de miter con calzaor l´ultimu de lo que sea,pa no quedarnus atras (de yo no se quien entoavia ; es mas, ir, si vali, piru ¿jacia dondi? y ¿cuantu cuesta?valga la redundancia)dicin...¿comu es que esta jaciendu lo que nu jacen ni dondi de virdá estan adilantaus?
¿Dondi se ha vistu esa cantida de escaleras mecanicas en una ciudá asina, tan feas, tan mecanicas, tan juera de lugar, tan itermitentes ( que muchu se paran comu´l funicular del Riu La Pila)? ¿Dondi seha vistu tan pocu rispetu pal patrimonio natural de la ciudá y el pais, cuandu jasta enos USA encluso enas ciudadis ya jace tiempu dieronse cuenta lo contrariu? Y vali, pal final: ¿dondi se vio que un pais, y una ciudá en concretu comu Sanander, con tantu patrimoniu arquitectonicu peculiar y cultural se defienda tan pocu, se respeti tan pocu y se pierda tantu?
Un saludu

Archivu del blog