lunes, 12 de octubre de 2009

De libros por Xixón

Necesito consultar un libru de Xosé Lluis García Arias pa un trebaju qu´estoi hiciendo: "Propuestes etimolóxiques" volume tres. En Cantabria imposible alcontralu, asina que vo a Xixón a pasar el finde y a consultalu ena biblioteca pública de la calle Xovellanos, la principal, onde hay un apartáu dedicáu a bibliografía asturiana. Buscan puraquí, buscan purallá... pero évate que apaez enel catálogu pero no enas estanterías. El bibliotecariu acaba dijéndome: oi, veti a la librería La Central o a La Casa del Libru que allí debin de lu tener. Vo a la primer y nu sabin ni de qué hablo. Echo un oju a las baldas y alcuentro cuatru títulos sobre rutas turísticas y liendas tradicionales, en fin, lamentable. Vo a la Casa del Libru y direutamente se ríin de mí. Y pergúntome: un libru espublicáu pola Academia de la Llingua Asturiana (qu´es órganu uficial n´Asturias) y escrito por un catedráticu de la Universidá d´Uviéu... a qué tantu riir.

Conclusión: l´asturianu n´Asturias está tematizáu, es dicir, no es una lengua tresversal; "lo asturiano" está circunscrito al círculu de "los del asturiano".

Al menos hay autores de primer orde que intentan ruemper con esta tematización, cumo por ejemplu Xuan Bello, Xandru Fernández, Antón García, Berta Piñán... que nu escribin sobre liendas asturianas o daque apaicíu (o al menos no se sienten obligaos a ello), sino novela, relates breves, teatru o puisía atal, hiciendo del asturianu una lengua capaz d´hablar de tú a tú conas demás.

Y de mientras en Cantabria a velas vinir. Por cierto, sigo a buscu del libru perdíu... Acabaré pidiéndolu por teléfanu a la librería Alborá o a Paraxuga (y gastándomi los cuartos del invíu postal).

3 comentarios:

Anónimo dijo...

Voy andar por Ovieu unus diucas a fin de esti mes. No prometu ná, pero si lo alcuentru, lo traigu. Pero si lo alcuentras tú enantes, ponlu nel blog a tó currir, no se te junten dos. Y si guelvü sin o con, te avisu. ¿Te parece?

Serrón dijo...

Agradézotelo muchu, amigu anónimu, pero esti fin de semana tengo pensáu dir a Oviéu tamién yo. Intentaré consultalu nuna biblioteca pública. Polo que val el libru pueo mercar un billete d´ida y güelta y comemi un bocata quesu con tucín arrodiáu d´esquilos nun bancu del parque del centru la ciudá.

Saludos,

Serrón

Anónimo dijo...

Na llibrería Paraxuga hailu dafechu o en Cervantes.
De toos modos se qu'ún de los volúmenes ta escosáu.

Archivu del blog