martes, 26 de enero de 2010

En clariando la vida

Una criona, más bien adolescente, ena calle: "A mí ya no me vien el Ratoncito Pérez, a mí quin me vien es la regla". Tomáu de la vida rial, sí.

4 comentarios:

Anónimo dijo...

A mí lo que me vién es la murria.

Por ciertu, ¿por qué "gentI" y dimpués "callE" u "adolescentE"?

Trenti.

Serrón dijo...

C´hai, Trenti, gracias por escribir.

Lo de las treminaciones en /-i/ es jartu complicáu, al menos pa mí. Nu soi pa evitar escribir col uíu puesto nel entornu que m´es más familiar, es dicir, siguiendo´l patrón occidental, onqui he asumíu daque soluciones orientales que paecin estar trucando n´estándar a hucias de iniciativas cumo la del proyeutu Depriendi (que tien tolos mis respetos), casu de la alternancia nu/no en función de si al alverbiu li sigui verbu o no, respectivamente, o la construcción "vo a", ambas de ráiz oriental atal. Pero hai dellas propuestas conas que nu pueo, ente ellas la de treminar tóu n´/-i/ o /-is/, lo siento. Sacáu palabras cumo genti o monti, muy frecuentes tamién nel occidente, me suena raru, onqui no por eso pierdo de vista que nel oriente esti rasgu es mayoritariu (lo sé de primer manu porque crieme´n Culindris). Supongo que son zunas que diré corrigiendo pocapocu, a midía qu´escriba más y más y l´estándar (construyíu ente toos) vaya cuajando. Pol momentu, me reservo nu treminar tóu con /-i/ o /-is/. Pero quin quiera, puei pronunciá-las mis /-e/ y /-es/ cumo más guste.

Saludos,

Serrón

Anónimo dijo...

D'alcuerdu. Yo, cumu tresmeranu de pro, namás que bregaba pol reconocimientu de las variedáes orientalis a la hora de jacé-l'estándar, jejeje. Si nós semos pa escribir "perrOs", vós tindréis de ser pa escribir "callis" :)

Tien unu la sensación de que l'orienti es lo más ulvidáu de la costrución idintitaria de la Comunidá Autónoma, a ver si pa lo lingüísticu tiéninse tolas comarcas en cuenta. Onqui a la mejor estoi pidiendo jartu y había que contentase con que tuvieran en cuenta anguna. :)

Lo del "vo a" dícilo muchu jasta la mozandá, pinto'l casu, pola zona de Solaris.

El duendi cerneor.

Serrón dijo...

No ti falta razón, Trenti, eno de ceder unus por otrus p´alcontrar un puntu mediu. Ojalá.

L´orienti Cantabria tien un potencial enormi.

Saludus,

Serrón

Archivu del blog