lunes, 2 de mayo de 2016

Campanos en balcón, ventana del rellanu, pajareta de cuerdas, casa recricía y casa baja con cucina arriba

(1)



Balcón (un pocu más ríu riba ya espienza a ser correor) con campanos colgando de una pértiga. Cumu dijimos acá, nu es currutu tenelos al sol. Lo normal es ponelos al entrar en casa.

Veendo los campanos estás veendo la cabaña.

En Renéu.

(2)



Ventana estrecha y alargáa del rellanu la escalera. Sustitúi tipulógicamenti al ventanu chicuzu y escabildráu más antiguu, del que pusimos un ejemplu acá.

Cumu la foto d´anantis, en Renéu.

(3)



Pajareta jecha con cuerdas, en Lamiña.

(4)



Foto de la última casa de una corraliega en Renéu (quiciás long-house n´urigin cumu otras de Lamiña o Terán). Las casas esquineras eran las más guapas. Era una casa baja, a güen siguru con una salona curría nel primer pisu, que quiso medrar: subierin la cucina al primer pisu, la pusierin atrás, y añidierin un cuartu al que se entra pol carreju y otru (una alcoba) al que se entra dendi la sala que asoma al balcón y que es la que se véi ena foto.

El balcón está levantáu aprovechando la pajareta (vargareta ena cuenca del Nansa) del cuartu del portal. Nu es una "casa de pajareta", que nu desisti tal cosa (cumu tampocu desistin tipulógicamenti "las casonas"), sino una casa cuyu balcón aprovecha la pajareta del cuartu del portal.

La pajareta (Saja) o vargareta (Nansa) es cualquier armadiju agarráu a la parée. Naz asina. Dispués muta. Pajareta es la de la foto del puntu anterior: un armadiju col aquél, n ésti casu, d´alcontrasi agarráu a la reja de la ventana con unas cuerdas. Pero tamién son pajaretas los espacios que quedan por cima de los cuartos del portal y onde los vicinos guardan aperios, cumu rastillos.

Los ladrillos y los tornos del balcón mos están dijendo que la tresjormación d´esta casa juéi ricienti. Es tipulógicamenti antigua (el estadiu que vien trela casa baja), pero lu que veemos no lu es, nu tien más de cien años.



La puerta es de las antiguas, de casa baja, pero abrierin un cuarterón a hucias de la obra. Por baju se véi la joraca de las gallinas.

(5)



Casa baja en Carmona.

Las casas bajas levantan la cara pa recibir el balcón. Pero tamién puein levantá-l culu pa recibir la cucina, que subi del pisu de abaju.

Estos recrecimientos traseros anticipan daqui torris que nu son de ráiz señorial, sino cucinas. Hemos tratáu d´esti tema dellas vecis, por ejemplu acá.

No hay comentarios:

Archivu del blog