martes, 4 de junio de 2019

El "Lugar de Arriba" d´Ucieda, añu 1774

Nel cuartu y últimu mapa de los arrecugíos nel Mapa que comprehende el Partido del Bastón de Laredo (...) de 1774, aquí, apaez el topónimu "Lugar de Arriba" al par d´Ucieda, siguiendo´l caminu rial.

Puei que sea el barriu d´Arriba. Peru de ser asina no salin los otros dos: Meca (núcliu de población muy antiguu) y Cuesta. Tamién es ciertu qu´estos dos puei que se consideraran dentru d´Ucieda y el barriu d´Arriba no y por eso unu sal y los otros no.

Encontoo, diz la tradición que Ucieda nació nel monti que está en saliendo de la joz a la isquierda, nel lugar ondi hui hay un invernal. Es dencima d´esti invernal ondi, nel mapa, apaez situáu el "Lugar de Arriba". Comprebáilu por vos mesmos y dispués comentámolo si vos jaz.

[Corrección: ese invernal se llama Riberu y no es ahí donde sitúa la tradición el origen de Ucieda sino en otra finca del mismo monte denominada Santa Marina.]

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Curioso porque Ucieda se divía en dos, Lugar de Arriba y Lugar de Abajo. A saber a qué se debe esa diferenciación entre Lugar de Arriba y Ucieda. Antiguamente Ucieda (ni Ruente) no era Cabuérniga('Valle de Ucieda e Ruente' por un lado, 'Valle de Cabuérniga' por otro) aunque no creo que esto tenga nada que ver con lo relativo a Ucieda y el Lugar de Arriba. Otra Ucieda hubo en Campoo, entre Camino y Fontecha, ahora conservada en la toponimia menor.

Serrón dijo...

Ucieda yo creo que viene de urce, un tipo de tojo, no de las zetas del camino, como defiende Ortega Valcárcel.

Archivu del blog